Hej igen :)



Hej allesammans! Det var ett tag sen, men har bestämt mig nu för att jag ska börja blogga!

Så idag tänkte jag berätta lite om mitt gymnasium. Det heter plusgymnasiet och ligger i örebro och är nyöppnat för i år och där går jag på stylist-linjen. Det är verkligen jätte roligt där! Visst, vi har fortfarande alla tråkiga grundämnen men det jämnar ut sig när vi får ha hantverk med vår underbara lärare Victoria och det är då vi alltså stylar. Vi har fått lärt oss lite smått och gott faktiskt som t.ex. Styla hår, schamponera & lägga hårinpackning med massage teknik, lägga en vardags makeup på 20 minuter eller mindre, färga ögonbryn osv.. Och nu så håller vi på att lära oss saker inom färglära. t.ex. Vilka färger som vissa personer passar i och om dom är varma personer som drar åt gult i hyn eller om dom är kalla personer som drar åt rosa. Har ni frågor om vilka färger som passar er så är det bara att maila mig och skicka gärna en bild på er också eftersom jag måste se hur ni ser ut först :) [email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0